Jeanette Zena Jensen er ny partner i Nanostone, der er specialiseret i tagrende-, facade-, og fliserens. Den 32-årige kvinde laver forretninger på golfbanen og indtager nye markeder gennem netværk.

Som sælger inden for professionel tagrende- og fliserens støder hun ikke på mange kvinder i hverdagen, men det er ingen hæmsko for Jeanette Zena Jensen fra Hillerød, der netop er blevet en del af partnerkredsen hos det danske væksteventyr Nanostone. Hun har taget den mandsdominerede branche med storm, og især hendes lyst og evne til at netværke og møde nye mennesker har givet pote.

– Jeg er med i et erhvervsnetværk, hvor vi er gode til at hjælpe hinanden i kontakt med de rigtige mennesker, og jeg laver mange sociale ting sammen med mine kunder. Uanset om det er golf, paddel eller en øl i en bar, der danner rammen, så er det helt klart på netværksdelen, jeg laver mest forretning, siger Jeanette Zena Jensen, og pointerer:

– De fleste kvinder gør det ikke, men man kan godt være ung kvinde og gå ind i en mandeverden. Det er dejlig nemt, og fantastisk, at tonen er meget mere ligetil, hvilket gør beslutningsprocessen lettere. Jeg har det godt sammen med mænd, jeg synes, det er sjovt, og det giver mig en masse gode muligheder for at få vores serviceydelse ud til folk.

Jeanette Zena Jensen har tidligere arbejdet med salg og markedsføring i telebranchen samt inden for både rideudstyr og centralsmøringssystemer, inden hun de sidste tre år har slået sine folder i tagrendebranchen.

100 kilometer rene tagrender

Ud over at være blevet partner har Jeanette Zena Jensen ansvaret for salg af tagrenderens i Nanostone, hvor hun netop har landet virksomhedens hidtil største ordre på området. Serviceaftalen, der var i EU-udbud, indebærer, at 100 kilometer tagrender årligt skal renses for Københavns Kommune, i de kommende fire år.

– Det bliver ikke større i denne branche, og jeg er selvfølgelig ekstremt stolt over, at det lykkedes os at hive aftalen i land. Tidligere på året udvidede vi servicepaletten til også at indeholde rens af tagrender, som vi nu er i stand til at håndtere på lige fod med facade- og fliserens, og at vi på den måde kan levere en komplet løsning, vægter mange af vores kunder højt,siger Jeanette Zena Jensen.

Ejendomsinvestor og formueforvalter Maigaard & Molbech købte i foråret 2021 aktiemajoriteten i Nanostone med målet om at støtte virksomheden i et nyt strategisk fokus på blandt andet B2B- og B2G-segmentet.

Indtager Sverige

Udover serviceaftalen med Københavns Kommune har Jeanette Zena Jensen også fået en stor ordre i hus med Hillerød Kommune, der skal have renset 25 kilometer tagrender. Planen er klar for den unge partner, som for nylig også har rettet blikket mod nabolandet Sverige, hvor potentialet vurderes til at være stort.

– Vi skal være den største spiller i Danmark, og vi er kommet godt fra land. Vi er stille og roligt også begyndt at rykke ind i Sverige, og med tiden forventer vi, at vi også bliver markedsledende der, siger Jeanette Zena Jensen.

 

Nanostone hjælper private virksomheder og offentlige organisationer med vedligehold af bygninger via rensning og imprægnering af vandrette og lodrette flader samt rens og overfladebehandling af fliser, træ, facader, tage og tagrender og vask af solceller. Via Easy Green tilbydes også green keeper-services. Nanostone beskæftiger cirka 100 medarbejdere og servicerer næsten 10.000 ejendomme hvert år.