Gennem syv sæsoner af det populære DR-program Løvens Hule, har håbefulde iværksættere præsenteret sin forretning for nogle af Danmarks førende investerorer – alle med mål om at blive den næste store investering.

Bonzer har undersøgt de over 200 virksomheder, der har stået over for løverne gennem tiden. Fokus for undersøgelsen er, hvad investeringen egentlig har gjort for virksomhedernes synlighed på Google, og om der er en sammenhæng i performance både før og efter investeringer.

Løve-investorerne har bestået af flere prominente navne fra det danske erhvervsliv. De seneste sæsoner har været præget af navnene Jesper BuchMia WagnerJacob RisgaardChristan Arnstedt og Jan Lehrmann. Derfor har vi i undersøgelsen haft et ekstra fokus på de navne, da det er dem, der udgør investor-panelet nu.

Fælles for ovenstående investorer har i forlængelse været, at de hver især tiltrækker iværksættere gennem erfaring og især digital eksponering.

Samlet vil undersøgelsen derfor give en forståelse for den indflydelse, SEO har på løverne inden evt. investering, samt hvor godt investeringssamarbejdet i virkeligheden har været for virksomhedernes synlighed på Google.

Ditur.dk er den største hjemmeside fra Løvens Hule

Baseret på månedlig estimeret organisk trafik – altså trafik, der kommer fra Google hver måned – har Bonzer analyseret domænerne fra Løvens Hule virksomheder.

Baseret på trafikken er der en klar vinder: Ditur.dk.

Ditur.dk var med i sæson 5 og gjorde sig attraktive med en ur-forretning, der var klar til at skalere med løver ombord. Og det kastede en investering af sig. Løverne, der investerede, blev serie-iværksætterne Jesper Buch og Jacob Risgaard.

Læs også »

Ditur: Fortsætter vækstrejsen til Norge

Som det er med de fleste virksomheder, løfter performance sig på synlighed lige efter udsendelserne (tv er altid god branding, og det kan man se på brandsøgninger lige efter). Men Ditur.dk har alligevel formået at fortsætte helt i toppen med mere til, og har nu estimerede +140.000 månedlige besøgende på deres webshop.

Bonzer, Løvens Hule, Performance, Bizz Up

 

 

 

 

 

 

Efter Løvens Hule blev Bonzer hentet ind til at hjælpe med at styrke Ditur.dk-forretningen. Gennem en fokuseret SEO strategi har Ditur.dk herefter løftet sine resultater, og de har nu den bedst performende forretning baseret på synlighed. Allerede i 2020, året for Løvens Hule deltagelsen, kunne Ditur.dk vise en omsætning på +100 mio. kr.

Flere andre top 10 performende Løvens Hule virksomheder har Bonzer også arbejdet eller arbejder sammen med. De inkluderer både DecoFarverWatery og Geekd. For at få indblik i vejen til succes kan du blandt andre tilgå nogle af deres SEO-cases her på deres case-side.

Læs resten af analysen her, hos Bonzer.