Som selvstændig kan det ofte være svært at gennemskue, hvor man bør optimere sin markedsføring. For manges vedkommende ligger ens styrker et helt andet sted, og det kan godt være en lidt fremmed verden.
For giver det mest mening at reklamere i det fysiske rum, på tv, i biografen eller i radioen? I virkeligheden er den digitale verden i dag sådan, at det oftest vil være bedst at reklamere gennem google. Det kan man gøre selv, eller men kan kontakte et google ads bureau. Vi har i denne artikel skrevet om, hvordan du kan optimere gennem Google, for at gøre det nemmere for dig.
Kontakt et Google Ads bureau
Man kan reklamere på Google på mange måder. Og på mange platforme. For Google er ikke bare Google. Google er en kæmpe stor virksomhed, som ejer virkelig mange mindre virksomheder. Blot et enkelt eksempel på dette er YouTube. Så hvor starter man henne, når man skal vælge det rigtige? Har du ikke den store forhåndskendskab, så vil vi anbefale dig, at du kontakter et Google Ads bureau. Vi har taget udgangspunkt i Google Ads Bureauet fra København ADtimize. ADtimize har været Google Partner siden 2015, og de kan med sikkerhed hjælpe dig godt på vej.
Hvad skal jeg vælge?
Når du har kontaktet bureauet, så er du nu klar til, at du skal vælge, hvilken form for betalt annoncering på Google, som passer bedst til dig. Bør du vælge at blive set ved søgninger på Google? Eller kunne det måske være fordelagtigt, hvis du fik produceret en række reklamevideoer, som du kunne få vist på Youtube? Mulighederne er som sagt mange, og det kommer helt og aldeles an på den enkelte virksomhed, og de produkter du gerne vil have afsat. Vi vil derfor anbefale, at du i denne situation lytter til dit Google Ads bureau, da de som regel ved bedst, grundet deres mange års erfaring. På den måde bruger du ingen dumme penge, men kun kloge penge.
Hvordan ved jeg, om det virker?
Det smarte ved digital markedsføring er, at der er utallige af muligheder for, at man kan indsamle data. Dataen kan give dig et prej om, hvorvidt dine penge bliver brugt klogt, eller om de ingen forskel gør. Dette har ADtimize flere eksempler på på deres hjemmeside, og du kan også her se, hvordan de tidliger har flyttet virksomheder til succes.