Vil I gerne blive endnu bedre til at få udbudt og solgt jeres produkter og ydelser til relevante virksomheder?
Det er enormt svært at få knækket den nød, der hedder B2B-salg, og det kræver erfaring og ekspertise, der bedst opnås ved at prøve sig frem. Heldigvis er der rigtig mange andre, der arbejder med forskellige former for salg. Det betyder for jer, at I kan vælge at trække på andres erfaringer, så I kan springe over de ting, der har vist sig ikke at fungere.
En salgsproces indebærer rigtig mange forskellige ting. I skal have styr på alt fra jeres potentielle kundebase til en pitch af jeres produkt – og så er det vigtigt at kunne slå et slag for, hvorfor netop jeres produkt vil passe ind i deres virksomhed. Det er altså vigtigt, at I har sat jer ind i den enkelte virksomhed, I henvender jer til.
Skab jer et navn
Det er vigtigt, at I sørger for at virke troværdige, når I tager fat i forskellige potentielle kunder. Ved at have undersøgt deres kundebase og meget andet. Et værktøj, I med fordel kan vælge at bruge, er aktivitetstrappen, der giver jer et overblik over, hvordan de enkelte møder med den potentielle kunde vil være skridt for skridt. Her kan I se, hvordan en enkelt samtale ikke er nok – der er planlægning og diverse møder, som helt automatisk vil komme til at indgå i processen, og som I ikke kan komme udenom.
Dit forarbejde kommer til at være alfaomega i salgsprocessen, og du vil formentlig også kunne se det på din såkaldte hit rate – altså hvor god du er til at få dine møder til at munde ud i aftaler med nye kunder, og hvor tit, du præsterer at få kørt et salg igennem. Hvis du bruger noget tid på at få dig sat ind i en salgscyklus, bliver du skarp.