Facebook er blandt de absolut mest effektive og avancerede platforme til annoncering. Over 2 milliarder mennesker har kontakt med Facebook hver eneste dag. Der er derfor hård kamp om brugernes opmærksomhed.

Så hvordan kan du lave en annonce, der skiller sig ud fra mængden? Heldigvis har facebook et hav af muligheder og funktioner, som du kan tage i brug, når du skal have det maksimale ud af din facebook annoncering. Et af dem er annonceformater.

Facebook tilbyder flere forskellige annonceformater, som du kan vælge imellem, og som hver især har deres egne unikke fordele. Du kan læse meget mere om Facebook annoncering og Facebook annonceformater lige her.

Vi har dog samlet en hurtig oversigt over de mest populære annonceformater på Facebook:

Billedannoncer:

Dette er den enkleste og mest almindelige type Facebook-annonce. De består af et enkelt billede sammen med en overskrift og en kort tekst. Billedannoncer er gode til at få opmærksomhed og levere et hurtigt budskab.

Videoannoncer

De ligner billedannoncer, men de bruger video i stedet for statiske billeder. Videoannoncer kan være op til 60 sekunder lange, og de er ideelle til at fortælle en historie eller vise et produkt i aktion.

Karrusel-annoncer:

Disse annoncer giver dig mulighed for at vise flere produkter eller billeder i en enkelt annonce. De er perfekte til at vise en produktserie frem eller fremhæve forskellige funktioner i et enkelt produkt.

Slideshow-annoncer:

Det er videoannoncer, der bruger en række stillbilleder i stedet for traditionelle videooptagelser. De er ideelle til virksomheder, der ikke har adgang til professionelle videoer, men som stadig ønsker at skabe engagerende videoannoncer.

Instant Experience-annoncer:

Det er fuldskærmsannoncer, der giver virksomheder mulighed for at præsentere deres produkter og tjenester på en mere kreativ måde. Instant Experience-annoncer er perfekte til virksomheder, der ønsker at skille sig ud fra mængden.

Samlings Annoncer:

Disse er Facebooks nyeste annonceformat, og de giver virksomheder mulighed for at samle flere produkter eller tjenester i en enkelt annonce. Samleannoncer er perfekte til virksomheder, der tilbyder en række forskellige produkter eller tjenester.

Som du kan se, er der mange forskellige Facebook-annonceformater at vælge imellem. Den bedste måde at finde ud af, hvilken der er den rigtige for din virksomhed, er at  eksperimentere med forskellige typer og se, hvad der fungerer bedst for dig.

Vil du vide mere om hvordan vi arbejder med Facebook annoncering? Eller skal du være den vi skalerer? Så er du velkommen til at tage fat i os lige her.