Hver gang vi går ind på et nyt website, så bliver vi (næsten) altid mødt af en pop up før eller senere. Det kan både være indskudt fra siden eller en form der fylder hele forsiden. Der findes mange funktioner ved en pop up, og dem kigger vi nærmere på i denne artikel.

Skrevet af Louise, Bizz Up

Få e-mailadresser

Der findes mange problemstillinger, hvor du kan gøre gavn af dine besøgende/kunders e-mailadresser. Den mest brugte metode, er at indsamle nye læsere til din liste over nyhedsbrevsmodtagere.

Når du skal indsamle e-mailadresser findes der mange metoder, bl.a. ved at give noget gratis til dine besøgende, rabatkoder til din egen eller andres webshop og måske behøver du ikke lokke dine besøgende med noget gratis, for at få deres e-mailadresse.

Hos Bizz Up har vi i øjeblikket en kampagne kørende, hvor vi har samlet 4 eksperttips til den perfekte pitch, og den e-bog kan vores besøgende få helt gratis til download, hvis bare vi må få deres e-mailadresse.

Øg dit produktsalg

Denne metode bruges hos webshops. Her konverterer du dine besøgende til førstegangs-køber, førstegangs-køber til returnerende kunde. Du kan lave følgende pop up-kampagner:

  • Fri fragt
  • Sommer-udsalg, spar 30-80% på udvalgte varer (med et link til siden)
  • Se vores store udvalg til farsdags-gaver (eller andre mærkedage)
  • Guide til skostørrelser, valg af dyne, biler etc.
  • Gå ikke glip af 20% rabat

Du kan såvel også opsætte en pop up til at blive vist, når den besøgende er ved at lukke siden ned. Når musen køres op mod krydset, så kan der blive vist en pop up fx ’’Gå ikke glip af 20% rabatkode’’ eller et lignende lokkemiddel, til at kunderne gennemfører et køb på din webshop.

Se www.liams.dk, hvor der kommer en pop up efter få sekunder.

Kom i kontakt med dine besøgende

Hvis du ønsker mere kontakt med dine besøgende, om end det er et almindeligt website eller en webshop, så kan du have brug for at høre meninger og holdninger til din side. Du kan lave en pop up som fx:

  • Har du spørgsmål? Send dem til os
  • Giv os din mening
  • Giv os feedback (til fx en salgsproces på en webshop)
  • Spørgeskema
  • Har du brug for hjælp?

På denne måde kommer du i tæt kontakt med dine besøgende, og du kan være heldig at kunne ringe dem op, for feedback eller lignende. Det kan være vigtigt for dig, at vide hvad dine besøgende synes og mener, så du kan optimere dit website/webshop til gavn for dem.

Lav en digital personlig assistent

Du kan hjælpe med at finde det dine besøgende leder efter på dit website.

Denne metode minder meget om at øge produktsalget, fordi du kan anvende mange af de samme metoder fx:

  • Guide til skostørrelse, valg af dyne osv.
  • Vise de mest populære produkter lige nu
  • Læs betingelser, FAQ osv.
  • Nyeste produkt, se det her
  • Tilføj to mere, og få den ene gratis

Det er både en blanding af mersalg, men i den grad også at hjælpe kunden til at få bedre viden om dine produkter.

Alt i alt, så handler pop ups om ikke at blive irrelevante for dine besøgende, og du skal ikke bare bombarderer dem med adskillige pop ups, fordi du ønsker en effekt af dem alle. Mit bedste råd til dig er, at du skal lave tests på hvad der virker lige præcis hos dine kunder eller læsere.

Held og lykke med din nye pop up-strategi!