Annoncering på Google kan vise sig nødvendigt for at nå nye kunder. For når alle andre er bedre til SEO end dig, bliver du nødt til at betale dig til en god placering i Googles søgeresultater. Her gælder det om at gå taktisk til værks, for det er nemt at spilde penge på annoncering, hvis du ikke ved, hvad du laver. Succesen af online annoncering kan måles via konverteringer, der kan være forskellige ting.
Lær dine muligheder inden for annoncering at kende
En konvertering kan fx være, at en besøgende på din side foretager et køb eller takker ja til at få dit nyhedsbrev i deres mailindbakke. Sandsynligheden for, at et klik på en annonce til din side fører til en konvertering, stiger, når du bruger Google Ads korrekt. Lær om mulighederne for annoncering på Google her, hvor at du kan læse om kampagnetyper og produktannoncering via Google Shopping.
Sælger du produkter? Overvej annoncering via Google Shopping
Hvis du er opsat på at have en stor del af din virksomheds salg online, og du sælger produkter frem for ydelser, ligger det lige til højrebenet at fokusere mere på annoncering via Google Shopping end ved at skubbe et link med noget metatekst op i toppen af folks søgeresultater. For folk får dine produkter at se allerede ved søgning på Google, når du annoncerer for dem med Google Shopping.
Find et marketingbureau til annoncering på Google
Selvfølgelig kan du også annoncere online andre steder end bare i søgemaskiner. Du kender sikkert til videoannoncer og annoncer på Google Maps. Ønsker du at komme godt i gang med marketing på Google og at bruge alle Googles værktøjer til annoncering optimalt, så var det en idé at tage fat i et dedikeret marketingbureau. Sådan ét finder du naturligt nok online med en hurtig Google-søgning.