Måske har du hørt ordet ”SEO” et par gange før. Ordet SEO står for Search Engine Optimization, der på dansk blot betyder søgemaskineoptimering. SEO handler derfor om at lave en søgemaskineoptimering for hjemmesider, der ønsker at opnå en bedre placering på eksempelvis Google og andre søgemaskiner. Vil du blive meget klogere på SEO? Så læs med herunder, hvor du får en guide med alt det, du skal vide om SEO. Find blandt andet ud af hvad SEO kan gøre for din virksomhed.
Hvad er SEO?
SEO betyder som tidligere nævnt Search Engine Optimization. Dette betyder søgemaskineoptimering på dansk. Kort sagt går SEO ud på, at din virksomhed skal blive mere synlig på nettet, så kunder og forbrugere har lettere ved at finde din virksomhed. For at din virksomhed rangeres højt på Google, er et vigtigt, du får så mange links og søgeord ud i søgemaskinen som overhovedet muligt – dette kan gøres gennem SEO. Søgemaskinen Google har nogle forskellige krav til virksomheder og links. Google fokuserer eksempelvis på troværdigheden og brugervenligheden på hjemmesiden. Ønsker du derfor at komme længere op i søgemaskinen, skal du have fokus på dette. Læs mere om SEO generelt hos Obsidian Digital.
Hvad gør SEO for din virksomhed?
SEO er vigtigt for din virksomhed, og kan tage din virksomhed til mange nye højder. SEO har som tidligere nævnt blandt andet stor betydning for din virksomheds synlighed i Google. SEO er uden tvivl med til, at din virksomhed kan klare sig godt i et felt fyldt med mange andre konkurrerende virksomheder og hjemmesider. SEO-arbejde kan desuden fortælle dig en masse om, hvordan din virksomhed klarer sig på nettet, og hvilke ting, du skal have mere fokus på. Måske vil du opleve, at du eksempelvis skal fokusere mere på hjemmesideopbygning eller kundeservice. Der er mange muligheder!
3 vigtige SEO-værdier
Når du skal kaste dig ud i SEO-arbejde for din virksomhed, er der især 3 vigtige SEO-værdier, du skal huske på. Den første SEO-værdi er det tekniske aspekt. Det er vigtigt, at der er et godt teknisk fundament på din hjemmeside, for at den kan rykke op i søgemaskinen. En anden vigtig værdi er søgeadfærd – her handler det om, at du forstår din målgruppe. Sidst, men ikke mindst, skal du have styr på indholdet. Dit indhold er blandt andet dine produkter og produktbeskrivelser. Indholdet er altafgørende for, at dine kunder opretholder interesse for dine produkter og services.