Der er flere grunde til, at du sandsynligvis ønsker at hyre et digitalt marketingbureau. Du vil måske give dig og dit team tid til at fokusere på andre projekter. Eller måske arbejder du hos en velanset virksomhed, der kunne have fordel af ekspertviden, som dit interne team ikke har i øjeblikket. At tage beslutningen om at arbejde sammen med et bureau er ikke nødvendigvis let. Ikke alle digitale marketingbureauer er ens. Derfor skal du være sikker på, at det, du vælger, lever op til dine forventninger til kvalitet. Find et bureau, du faktisk gerne vil arbejde sammen med

 Skribent: Simon Beyer, Ingager

Før du sætter møder op med forskellige bureauer, er der tre vigtige ting, du skal vide:

  1. Hvorfor vil du hyre et digitalt marketingbureau?
  2. Hvad skal marketingbureauet gøre for dig?
  3. Hvad er dit budget?

For at gøre din beslutning nemmere har vi lavet en liste over, hvad du skal huske på, når du vælger et digitalt marketingbureau:

Ens tankegange

Prissætning, kompetencer og størrelsen på bureauet kan naturligvis være vigtige parametre, når man skal vælge et bureau. Men et andet vigtigt parameter er, hvor godt du kommer ud af det med de mennesker, der kommer til at arbejde for dig. Sørg for, at du finder et bureau, der matcher dine værdier, og som du f.eks. kunne have lyst til at spise frokost med.

Undersøg deres priser, inden du underskriver

Selvfølgelig betaler du bureauet for deres tjenester, men hvis du ikke er enig i deres priser, kan det blive svært at skabe et godt samarbejde. Hvis du har et specifikt budget, skal du ikke hyre et bureau, der tagermeget højere priser, end hvad du har råd til.

Find også ud af, hvordan de arbejder med faktureringer, og hvornår de kræver betaling. Det kan være hver anden uge, på månedsbasis eller kvartalsvis. Uanset hvad burde det være noget, du er tryg ved.

Lavere priser betyder ikke altid, at det er et godt tilbud. Hvis de tager for lave priser, så find ud af, hvad de kan tilbyde i forhold til det, du betaler. Hvis dit produkt eller din tjeneste kan købes online, kan du overveje en kommissionsmodel. Det betyder, at bureauet får en kommission for hvert køb, de genererer. At inkludere en kommission kan muligvis åbne op for et lavere gebyr for deres services.

Kend bureauets erfaringer

Før du hyrer et digitalt marketingbureau, bør du kende deres erfaring inden for marketing såvel som inden for din branche.

Der er så mange bureauer, der er specialiseret i en lang række nicher og vertikaler, og du bør altidforetage en grundig søgning for at finde ud af, om de har haft succes i tidligere projekter i din branche. Da de skal arbejde med dig, skal de være i stand til at opfylde dine marketingbehov.

Kend til ydelserne, der tilbydes

Det bureau, du vælger, bør tilbyde de ydelser, du ønsker for at opnå maksimal vækst. Du bør vide præcis, hvorfor du betaler dem, og hvad de kommer til at kunne gøre for dig.

For at finde ud af det kan du gennemgå de tilbud, du er blevet givet og finde ud af, om deresarbejdsproces matcher dine behov.

Sørg for, at bureauet kan sætte sig ind i dit brands budskab og værdier

Du vil sandsynligvis ikke arbejde sammen med et bureau, der ikke forstår dit brands stemme, stil, mission, vision, mål og alle andre aspekter, som dit brand repræsenterer.

For at finde ud af dette kan du have en prøveperiode og finde ud af, om de forstår dit brand, og om de kan sætte sig ind dit brand. Hvis de har strategier, som ikke fungerer efter dine behov eller ønsker, bør du overveje et alternativ.

Kend til deres omdømme, inden du hyrer et digitalt marketingbureau

For at øge tilliden til bureauet kan du undersøge, hvordan de før har arbejdet med andre kunder.

Tjek bureauets omdømme gennem kundeanmeldelser og udtalelser. Gennem disse vil du finde ud af, hvordan du bedst arbejder effektivt med dem. Du kan også forsøge at kontakte nuværende kunder for at få deres vurdering af bureauet.

Ud over det kan du også tjekke deres porteføljer og se deres tidligere arbejde. Det kan du f.eks. bruge til leadgenerering.

Find ud af, om de er konsistente

Før du går videre med at hyre et marketingbureau, skal du vide, om de har en struktureret plan for at opfylde dine marketingbehov.

Hvis deres plan ikke passer til dig, er de måske ikke det bedste valg. De skal også være konsekvente i den plan, som I har aftalt. Hvis de ikke er konsekvente, kan dine kunder potentielt komme til at se dit brand som uprofessionelt, og det kan lede til, at du mister deres tillid.

Kend deres evne til at innovere

Et godt digitalt marketingbureau bør være innovativt.

Bureauet bør være i stand til at bruge de nyeste trends i branchen til at finde ud af, hvordan du får din virksomhed til at vokse hurtigere. Med den viden, de har om dit brand, bør de vide, hvordan de bruger de bedste værktøjer og ressourcer til at hjælpe din kampagne

Størrelsen på deres virksomhed betyder noget

Nogle af de bedste marketingbureauer har kun tre medarbejdere, og nogle har 300. Et mindre bureau kan give dig mere direkte adgang til de personer, der administrerer dine kampagner og måske give en mere praktisk tilgang. Det kan dog også være, at bureauet med tre personer, der arbejder på din kampagne, ikke har de samme muligheder for at skabe de bedste resultater, som et større bureau måske kan. Et bureau med hundredvis af mennesker vil kunne tilbyde dig tjenester fra f.eks. video til webudvikling og alt derimellem.

Konklusion

At hyre et digitalt marketingbureau til dit brand er noget, du bør gøre, hvis du vil opleve øget vækst.

Udover at lempe noget af arbejdet, besidder de også den erfaring og ekspertise, der skal til for at give dig et løft. Du skal dog træffe det rigtige valg.

Lige så meget som et bureau har kvalificerede eksperter, bør de også have erfaring i din branche. Dette vil gøre arbejdet lettere for dig.

Et godt digitalt marketingbureau skal have det, der skal til for at bringe positive resultater til din virksomhed og ikke tilbagevendende tab.

Om Ingager:

Målt på ansatte er Ingager det største bureau inden for Facebook-markedsføring i Europa, og de har allerede ti års ekspertise inden for feltet, hvilket har katapulteret dem op blandt de mest brugte bureauerinden for branchen samt genereret en årlig omsætning på 200 millioner SEK.

Om Ingagers særlige kompetencer inden for Facebook-markedsføring udtaler CEO JimmyJakobsson, at:

”Vi kombinerer data-drevet markedsføring på Facebook og Instagram med virkeligt godt content. Den indsigt, reklamerne giver os, gør det muligt at optimere hvert skridt – content, reklameringen og konverteringen af dette.”