Ejerkredsen i HerreBox ApS udvides med vækstsulten kapital og forretnings-know-how fra succesfuld salgsprofil.

Det var tilbage i marts 2020, at gutterne bag HerreBox, 23-årige Emil og Mohammad, startede deres iværksætterrejse med en ambition om at gøre personlig pleje mere tilgængelig for danske mænd. I dag har drengene erfarne erhvervsprofiler som medejere, en aggressiv vækstplan og kapitalen til at gøre drøm til virkelighed.

 ”Så I er en Goodiebox til mænd?”

Emil og Mohammad kigger på hinanden og trækker på smilebåndene. De har hørt spørgsmålet før. Og forståeligt nok. Koncepterne virker identiske, blot med hver deres målgruppe. Begge tilbyder plejeprodukter, leveret i en fancy boks på månedlig basis. Taget i betragtning at Goodiebox omsatte for 300 millioner kroner i 2021, er det let at forstå, hvad drengene ser af potentiale i en mandlig pendant. Det er klart at se, at smilene ikke er af forlegenhed, men i stedet selvsikkerhed i deres vinder-idé. En idé, andre også ser kroner og ører i.

I november 2021 tiltrak drengene deres første investering, som skulle bruges til strømline og modne startuppen. Her kom tidligere CEO for 3×34 og nuværende CEO for LogiSnap ApS, Brian Tange og legal director, Jonatan Hjortdal fra Preseed Ventures, med ombord. Det var et succesfuldt træk for forretningen, som siden investering er vokset med 103%.

Gode tal tiltrækker nye investorer

De positive vækstprocenter, gav drengene ekstra blod på tanden og i sommeren 2022 lukkede de op for flere investeringer. Og interesserede investorer var der mange af. Efter en kort, men intens periode fuld af møder med potentielle investorer, hvor kompetenceområder og erfaringsbaggrunde blev målt op mod hinanden, kan HerreBox dog nu præsenterer deres nyeste medejer, Carsten Hoelstad. Carsten kommer med mange års erfaring som selvstændig coach indenfor salg, strategi og forretningsudvikling. Det er netop denne form for erfaring, de unge iværksætter finder utrolig værdifuld i forbindelse med deres plan om at erobre det danske marked – og senere det bredere europæiske.

HerreBox-ejerne ligger nemlig ikke skjul på deres store ambitioner for virksomheden. Formålet med den nyeste investering er blandt andet at vækste medlemstallet med 375% indenfor den næste otte måneder. Et mål, der hverken giver dem sved på panden eller nervøse træk. “Vi har længe drømt om at accelerere vores vækst og træde op på næste niveau. Så vi føler os mere end parate til at skrue op for blusset.”

Udover at tiltrække flere medlemmer, skal konceptet finpudses for at lande på det helt rette product-market fit. Det er også lagt i støbeskeen at stable et advisory board på benene, som skal modne virksomheden yderligere. I den forbindelse er ejercirklen på udkig efter eksterne kandidater, vis profil skal afspejle de store visioner, der skal indfries over de næste par år. I forhold til disse profiler, ligger ejerkredsen stor vægt på at finde personer, som har erfaring indenfor personlig pleje-segmentet og har drevet succesfulde abonnementsforretninger. Disse profiler vil få en afgørende rolle i at rådgive og videreudvikle konceptet, så man om ganske kort kan begynde at pilotteste konceptet i henholdsvis det svenske og hollandske marked.

Kapital er kun halvdelen af opskriften til succes

Stifterne af HerreBox, Emil Cronval og Mohammad Usama, er naturligvis begejstret over den seneste kapitalrejsning, men er stærkt bevidst om, at økonomi blot er halvdelen af arbejdet, og at erfaring og kompetencer er nøglen til vækst.

Når man ikke er ældre end, hvad vi er, så er det naivt at tro, at en pose penge alene ændrer udfaldet.” fortæller drengene med en selvindsigt, der viser, at de kender deres svagheder. “Det er netop derfor en profil som Carsten er et perfekt match. Han ønsker at bidrage med hans kompetencer og involvere sig engageret i virksomhedens videre færd.

Carsten var ikke den eneste, der så et stort potentiale i abonnementsforretningen, fortæller HerreBox-stifterne. De har haft 10-15 møder med forskellige business angels og venture-fonde. “Vi har oplevet en utrolig interesse for vores forretning, og har haft mange attraktive samtaler.” Efter mødet med Carsten, herskede der dog ingen tvivl om, at han var den rette person til at tage virksomheden til næste niveau. “Med det hold vi har nu, er vi klar til at skalere i Danmark og senere udlandet.” fortæller de unge iværksættere. “Og I forhold til de interesserede, vi desværre har sagt nej til, har vi aftalt at holde tæt dialog, eftersom de har udvist et ønske om at være med på næste runde, hvis sådan en bliver relevant.

Foran iværksætterkammeraterne venter nu en travl tid, hvor vækstplaner og initiativer skal eksekveres på med omhu. Men intet af det skræmmer drengene. Det er lige, hvad de har ønsket sig. “Ja, vi får travlt nu. Men det motiverer os bare. Vi har de bedst tænkelige forudsætninger til at skrue op for vores vækst og øge kvaliteten af vores service, så vores medlemmer kan få endnu mere pleje for pengene. Det bliver skidegodt.”