Efter otte år i spidsen for OnlinePartners A/S overlod Rune Bruun Hansen sit livsværk til en konkurrent ejet af Egmont. Sammen med en tidligere medarbejder har han netop startet digitalt marketingbureau på ny.

Vaekst.com A/S, der specialiserer sig i markedsføring online, er netop åbnet i Kolding. Bureauet er grundlagt af Rune Bruun Hansen, som i 2018 solgte en lignende virksomhed for et tocifret millionbeløb. Efterfølgende har iværksætteren holdt sabbatår, hvor han både nåede at blive far og lave sin egen indsamling til Knæk Cancer under Kræftens Bekæmpelse. Nu vil Rune Bruun Hansen igen bruge sit arbejdsliv på at skabe forretning online.

“I mit sabbatår havde jeg god tid til at reflektere over, hvad jeg har allermest lyst til at lave fremover. Og jeg overvejede mange ting. Blandt andet at starte firma i en helt ny branche og at investere i andre virksomheder. Jeg blev dog ved med at kredse om den samme følelse og passion: Mest af alt brænder jeg for at hjælpe andre med at skabe vækst digitalt. I sidste ende var det derfor helt naturligt at starte Vaekst.com”, siger Rune Bruun Hansen.

Tidligere ansat bliver medejer

Spidskompetencerne i Vaekst.com er annoncering på Google og sociale platforme (PPC) samt søgemaskineoptimering (SEO). PPC-afdelingen ledes af Kim Petersen, der også er indtrådt som partner. Han varetog fra 2014 til 2018 en specialistrolle hos OnlinePartners. Siden da har Kim Petersen været PPC Manager hos værkstedskæden Skorstensgaard og PPC-specialist hos webshoppen Kids-World. Nu ser han frem til atter at arbejde i bureauverdenen.

“Det har været lærerigt med et par år på den anden side af bordet, hvor jeg har fokuseret på at markedsføre en enkelt virksomhed ad gangen. Nu glæder jeg mig til at arbejde sammen med Rune igen og opbygge et nyt team af eksperter. Han er kompromisløs i forhold til kundetilfredshed og har sans for at skabe resultater. Når man brænder for udvikling, er det fedt at være del af et stærkt fagligt miljø, hvor man konstant spiller hinanden bedre”, lyder det fra Kim Petersen, der i mange år også har været konkurrenceløber og fitnesstræner.

Nørderi plus forretningsforståelse

Lighedspunkterne er mange, men på ét område adskiller forretningsmodellen for Vaekst.com sig fra konceptet i Rune Bruun Hansens gamle virksomhed:

“I OnlinePartners var vi mest af alt nørder, og det gav fin mening dengang. Men hvis man for alvor vil gøre en forskel i dag, er det bare ikke nok at være teknisk dygtig, man skal også kunne gennemskue kundens forretning og konkurrencesituation fra alle vinkler. Så bidrager man for alvor til at udvikle deres virksomhed og udnytte deres ressourcer bedst muligt. Derfor vil jeg fremover kun ansætte specialister, som også har et stærkt kommercielt mindset”, fastslår Rune Bruun Hansen.