Small talk big questions, Bizz Up Efterår 2021, Bizz UpKatja Bamberger Bro er uddannet cand.mag. i kommunikation og medievidenskab og har i hele sin karriere arbejdet med PR og marketing. Da hun for syv år siden kom hjem fra flere år i Stockholm og London, startede hun sit eget firma FOCKSy og arbejdede som konsulent for virksomheder og enkeltpersoner, som ønskede hjælp indenfor marketing, PR, sociale medier, produktudvikling eller personlig branding. Da hun lancerede Small Talk i juni 2018, blev hendes eget fokus på produktudviklingen øget gevaldigt og kun to år senere stiftede hun også FOCKSy Forlag som udgiver børnebøger. Efter to år med Small Talk lavede Katja et spil til Red Barnet i anledning af deres 75-års jubilæum og året efter kom en udgave med Julemærkehjemmene med støtte fra Novo Nordisk.

”Starten på udgaven med Julemærkehjemmene var historisk, for det var første gang, at de fem Julemærkehjem i Danmark var samlet om et fælles projekt. Sammen udviklede vi de 72 spørgsmål til spillet, som bygger på de vigtige samtaleemner, børnene på Julemærkehjemmene har,” fortæller Katja og fortsætter:

”Navnet til Julemærkehjemmene stammer jo fra, at deres gode arbejde bliver støttet fra salget af Julemærker, men fordi vi sender færre og færre breve – og mest kun til jul, har Julemærkehjemmene måttet tænke i nye baner. For hvert solgt Small Talk spil går der 15 kr. til Julemærkehjemmene og fordi spillet sælges hele året, giver en mere kontinuerlig støtte til dem.

Da den nye udgave var lavet, gik det op for Katja, at hun havde taget et produkt fra spilverdenen og inkorporeret det i sin marketingverden og skabt et helt nyt og særligt marktingværktøj: Samtalekort, som sætter fokus på en virksomheds værdier og emner.

Small talk big questions, Bizz Up Efterår 2021, Bizz Up”Ingen tv-reklame, flyer, branded stykket tøj eller vandflaske, vil kunne få en indlevelsesgrad eller en virksomheds værdier italesat på samme måde som et samtalespil, hvor spørgsmålene formidler netop din virksomheds dna. Stærke virksomheder har stærke værdier, som er vigtige at arbejde med. Det har man ofte gjort gennem workshops eller fokusgrupper, men med samtalekortene giver man et endnu stærkere, nemmere (og billigere) værktøj til forståelse af og arbejde med det, som virksomhede står for. Medarbejderne kan gøre værdierne til deres egne, når de tager et spil med hjem og med deres familie læser spørgsmålene højt. Det giver en helt anden form for involvering og forståelse,” forklarer Katja, som med salget af Julemærkehjems-udgaven har sørget for at alle familier i Danmark har et nemt redskab til at tale om trivsel, ensomhed, fællesskab, kost og motion – emner som er ekstra vigtige at tage fat på efter en tid med Corona.

Spørgsmål: Hvilke simple ting gør dig glad?

Small talk big questions, Bizz Up Efterår 2021, Bizz Up”Grunden til at mit spil hedder Small talk Big Questions, er fordi vi ofte starter med at ’small talke’ og derefter kan vi bevæge os ned i ’big questions’ hvis samtalen går i den retning. Hemmeligheden bag de gode spørgsmål er at holde dem simple og åbne – den del har jeg trænet og dyggjort gennem mit arbejde med Small Talk,” siger Katja og slutter:

”Mit eget yndlings-spørgsmål er ’Hvilke simple ting gør dig glad?’ – det er altid en god conversation-starter, og det er vigtigt at huske at være taknemmelig for de simple ting som gør en glad. Spillet er den perfekte blanding af leg og læring. Og da der ikke er nogle rigtige eller forkerte svar, kan alle være med. Alle spørgsmål står desuden på dansk og engelsk, da mange virksomheder har engelsk som coorporate language. Spillet er populært at bruge som medarbejdergaver, i goodiebags, til kick-offs eller som gaver til samarbejdspartenere.”

 

 

Fakta

Where to buy?

Small Talk Big Questions forhandles over hele landet og findes også på svensk, norsk og tysk.

Special edition

Hvis man ønsker en “special edition” til sin virksomhed, kan Katja Bamberger Bro kontaktes direkte.

Følg Katjas arbejde

På bl.a. LinkedIn og Instagram kan du følge Katjas arbejde med spillet.

smalltalkbigquestions.dk